Het verschil tussen je gevoel negeren en je gevoel richten op positieve dingen..

Ik struggle hier best wel eens mee. Eigenlijk standaard elke maand wel. De twee weken voordat mijn menstruatie door moet komen kan ik aan bepaalde dingen al merken dat ik anders ben en anders doe in mijn gedrag. Soms merk ik het op, en soms ga ik gewoon door met de dagelijkse bezigheden. 

Wat bedoel ik?

Maar waar zit nou precies dat verschil? Ik vroeg mij dat af omdat ik zelf nog wel eens in die valkuil trap. Als ik merk dat mijn gevoel anders wordt dan probeer ik er altijd wel een positieve draai aan te geven. Maar is dat niet juist je negatieve gevoel negeren? Ik vind dat soms zo moeilijk. Ik kan niet verwachten dat door positieve gedachten mijn negatieve gelijk weg zijn.

Dat is mijn valkuil. Ik moet ook mijn negatieve gevoel of ik moet zeggen mijn andere gevoel accepteren, om het te kunnen loslaten. Ik stop het vaak weg en dan komt het soms des te harder terug in de vorm van een flinke huilbui, een sneer of een fikse ruzie.  En vaak bij degene die ik het meest liefheb. Moeilijk moeilijk.

Accepteren en loslaten de gouden tip?

Soms moet ik er misschien ook niet te veel over nadenken. Maar als je er elke maand mee word geconfronteerd is dat niet altijd mogelijk. Je komt dus weer op het stukje acceptatie. Hoe doe je dat accepteren? Heeft iemand de gouden regel omtrent acceptatie?  Je kunt wel denken dat je iets hebt geaccepteerd, maar er is ook nog zoiets als onderbewustzijn. Hoe kun je je volledig overgeven aan een bepaald gevoel. Ik denk dat een cursus Mindfullness nog niet eens zo’n gek idee is voor mij en mijn PMS.

Kun jij makkelijk accepteren en wat is jouw gouden tip? Ik lees het graag in de comments.

Liefs,

Patricia

Related posts:

2 thoughts on “Het verschil tussen je gevoel negeren en je gevoel richten op positieve dingen..”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge