Voedt je ‘Mind’ met positiviteit….

Positieve artikelen, ik hou ervan om ze te lezen maar ook zeker om ze te schrijven. Ik geef je vandaag wat tips om je snel lekkerder in je vel te voelen en weer in een positieve flow te komen. Voedt je ‘Mind ‘ met positiviteit!!

We hebben allemaal wel eens een baaldag of voelen ons gewoon moe en chagrijnig. De kinderen zijn vervelend en op je werk loopt het niet. Geen leuke dingen maar wel de dingen die gebeuren. Wat doe ik persoonlijk dan altijd? Ik probeer altijd mijn negatieve flow om te buigen naar een positieve flow. Dit klinkt heel makkelijk maar dat is het zeker niet voor mij. Zeker niet als mijn PMS heftig aanwezig is. Toch probeer ik de dingen die vanzelfsprekend zijn juist te waarderen op dat moment. Het is een soort van Mindfullness. Ik probeer alles met veel aandacht te doen, ook al is het soms een wervelwind in mijn hoofd. Door veel positieve kleine dingen wordt je brein gevoed en kom je uiteindelijk bij de positieve flow. Dat is wat ik uiteindelijk wil bereiken. Maar hoe doe ik dat dan? Misschien kunnen de volgende tips ook jouw helpen.

1. Ik maak me mooi, als ik mij niet zo goed voel ben ik snel geneigd om mezelf minder te verzorgen. Toch doe ik dit altijd. Ik doe altijd mijn mak-upje op en zorg dat mijn haar mooi zit. Ik kleed mij aan met mooie kleding en voel mij dan al meteen een stuk beter en op en top vrouw.

2. Ik pak mijn uitstelgedrag direct aan, ik heb altijd wel een paar rot klusjes die ik voor mezelf steeds vooruit schuif. Ben ik in een slecht humeur dan kan ik er nog minder zin in hebben en ze weer voor mij uit schuiven. Dit zorgt voor een negatieve spiraal. Pak juist die lijst met klusjes aan en werk ze af. Het zal een voldaan gevoel geven nadat je ze allemaal hebt kunnen afstrepen. 

3. Genieten van de natuur, dit klinkt misschien heel truttig maar ik merk hoe ouder ik word, hoe meer ik kan genieten van de natuur. Een sloot met bomen, een zee met golven, een bos met krakende takken, een kinderboerderij met lammetjes, bedenk het maar. Kijk eens naar die vogel in de lucht of geniet eens meer van de fietstocht naar je werk. Het geeft mij rust om in natuurlijke omgevingen te zijn. Iets wat mijn hoofd juist kan gebruiken in tijden van wisselende hormonen. 

4. Alleen zijn, dit heb ik af en toe echt nodig. En niks ten nadele van mijn bloedjes maar ze zuigen af en toe mijn energie leeg. Wat is er mis met alleen zijn? Helemaal niks. Even doen wat ik wil zonder dat er dingen van mij verwacht worden. Ik vind het heerlijk om samen met Pascal iets leuks te doen maar van een middagje lonely shoppen kan ik ook erg genieten. 

5. Nieuwe uitdagingen zoeken, ik ben altijd wel weer op zoek naar nieuwe prikkels.  Ik vertelde het al in dit artikel  maar maak geen overhaaste beslissing door meteen alles aan te schaffen voor bijvoorbeeld een nieuwe hobby. Ik ga meestal speuren op internet. Fotografie vind ik namelijk erg interessant en een cursus staat nog altijd op mijn bucketlist. Of een cursus Mindfullness is er nog zo een. Welke informatie is er over het desbetreffende onderwerp te vinden en wat kan ik zelf alvast doen om een begin te maken? Mijn brein is afgeleid, en het geeft mij positieve energie. Win-win sitiatiešŸ˜‰. 

Wat geeft jouw ‘mind’ positieve energie? Ik lees het graag in de comments.  

Liefs,

Patricia

Related posts:

2 thoughts on “Voedt je ‘Mind’ met positiviteit….”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge