Update: Personal Low Sugar Challenge 

Een maand geleden deelde ik een post over mijn suiker inname. Wat kreeg ik allemaal binnen aan suiker en vooral wat kreeg ik binnen aan verborgen suiker? Ik vond dat het wel wat gezonder kon. Specifiek deed ik dit om mijn hormoonbalans te stabiliseren. Ik ben nu een maand verder en ik geef je een persoonlijke update. 

Eetschema

Ik had mezelf een eetschema gegeven. In het begin ging het mij best nog gemakkelijk af. Ik had al wat producten vervangen door suikervrije producten. Of die producten nou echt heel gezond zijn weet ik niet, maar het gaat bij mij puur om de suiker.

De koekjes en de chocola zijn echt heel lekker. Ik kan niet helemaal zonder koekjes hoor, en ook niet zonder chocola. Deze suikervrije varianten zijn goede vervangers. De lijnzaad is voor door de yoghurt en smoothies.  Ik hoorde op Instagram van iemand dat je beter de gebroken lijnzaad kunt gebruiken.  Achteraf dacht ik ja dat is op zich wel logisch.

Heb ik mij ook aan mijn schema gehouden? Ja, ik start de dag nu met yoghurt, brood met hartig beleg, of fruit. Geen krentenbollen en zoet beleg meer. Ook niet tijdens de lunch. En ’s avonds bij de thee neem ik mijn vervangers. Ook eet ik meer groente, fruit en rauwkost tussendoor.  Dit bevalt goed.

Natuurlijk heb ik heel af en toe ook wel gezondigd.  Als er taart op mijn werk werd getrakteerd bijvoorbeeld. En ik zal best nog wel suiker binnen krijgen via de verborgen suikers. Maar ik ben wel veel bewuster bezig.

Hoe voel ik mij nu?

Ik voel me een stuk fitter. Het lijkt alsof ik veel meer energie heb. Dit komt omdat ik geen pieken en dalen in mijn bloedsuikerspiegel heb. Het blijft stabiel. Geen highrush energie van suiker maar constante energie door gezonde voeding. Dit heeft ook invloed op mijn stemming en andere PMS klachten. Dit is voor mij dus heel motiverend en ik ga er voorlopig ook nog even mee door.

Nu weet ik dat de wintermaanden voor de deur staan met veel snoep en gezelligheid.  Dan zal het ook wat moeilijker zijn. Ik kan die chocoladepepernoten nu al bijna niet weerstaan in de winkel. Maar als nog probeer ik toch een middenweg te zoeken. Mezelf happy en fit voelen gaat uiteraard boven alles.

Heb jij jezelf wel eens op een streng dieet gezet en hield je dit makkelijk vol? Laat het weten in de comments.

Liefs,

Patricia

Related posts:

2 thoughts on “Update: Personal Low Sugar Challenge ”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge