Mijn ervaring met de ‘Picnic’ app

Boodschappen doen, in mijn ogen een noodzakelijk kwaad. Het hoort er nu eenmaal bij in een gezinsleven. De boodschappen halen in de supermarkt  kost alleen behoorlijk wat tijd en soms had ik het gevoel dat hierdoor mijn tijd niet goed benutte. Ik had al eens van de ‘Picnic’ app gehoord en door mijn vriendin heb ik uiteindelijk de app gedownload.  Wat vind ik tot nu toe van de app en mijn hele Picnic ervaring?

Mijn ervaring met de ‘Picnic’ app.

Toen ik de app had gedownload moest ik wel op een wachtlijst. Er waren nog 89 mensen voor mij voordat ik de app sowieso kon gebruiken. In de eerste instantie dacht ik mmm laat maar. Maar toen ik twee dagen later keek stond ik al op plekje 49. Oh dat ging best snel dus. Ik besloot af te wachten. Er verstreken wat dagen en toen kreeg ik plotseling gratis boodschappen in mijn mandje. De zogenaamde ‘wachtverzachters’. Omdat je op een wachtlijst staat geven ze je zo af en toe een gratis product. Deze krijg je dan bij je eerste bestelling gratis thuis bezorgd.  Ik vond dit echt heel verrassend en servicegericht.

Na ongeveer drie weken tot een maand was het zover en mocht ik mijn eerste bestelling plaatsen. De app is heel gemakkelijk in gebruik en het assortiment is ruim. In principe hebben ze alles wel. Het merk waar Picnic om bekend staat is ‘G’woon’. Dit is het huismerk en is prima van kwaliteit.  Uiteraard vind je ook gewoon de A-merken in het assortiment.

Als je alle boodschappen heb aangeklikt zie je nog een overzicht van jouw aangeschafte boodschappen. Ook als er eventueel iets niet aanwezig is. Je kunt dan nog een alternatief aanklikken.  Daarna kun je jouw bezorgmoment uitkiezen. Mijn ervaring is dat er eigenlijk altijd nog plek is voor de volgende dag. Als je in de ochtend de bestelling plaatst heb je het ook de volgende ochtend in huis. Daarna kun je overgaan op de betaling. Dit kan gemakkelijk via iDEAL.

De levering

Je wordt via de app goed op de hoogte gehouden waar jouw levering zich bevind. Als ze vertraging hebben opgelopen krijg je netjes een sms. Ook dat de tracker dan niet werkt. Er is dus ook een stukje persoonlijk contact en dat is heel fijn. Tot nu toe heb ik een keer gehad dat de levering te laat was. Maar om het goed te maken kreeg ik een gratis product in mijn boodschappenmandje. Wat een goede service. Bij de levering zitten alle boodschappen in plastic zakjes. Deze kun je elke keer weer inleveren met eventuele lege statiegeldflessen. Dit geld wordt dan weer netjes terug op je bankrekening gestort.

Positieve punten van Picnic vergeleken met andere boodschappenservices

Wat ik heel fijn vind is dat je al vanaf €25,- kunt bestellen zonder extra kosten. Bij Albert Heijn komen er sowieso nog bezorgkosten bij en mort je minimaal vanaf €70-, bestellen. Soms kom je daar niet aan en wil je later in de week ook wel eens een klein boodschapje bestellen. Bij ‘Picnic’ kan dit dus wel.

Ook vind ik het fijn dat je zekerheid hebt dat je de boodschappen de volgende dag al in huis kunt hebben.  Voor 22 uur besteld is de volgende dag in huis.

De app is snel en gemakkelijk in gebruik en je bent echt binnen tien minuten klaar. Ik heb nu zoveel tijd voor andere dingen. Zoals bloggen en het huishouden. Het geeft mij persoonlijk veel meer rust. Ik ben zeer tevreden met ‘Picnic’ en blijf dit voorlopig lekker zo inplannen.

Laat jij de boodschappen bezorgen of ga je zelf naar de supermarkt?

Liefs,

Patricia

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.