Food Lifestyle PMS en Hormonen Psyche

Havermout-chiapudding met kokos en blauwe bessen

Dit recept is ontstaan uit havermout tekort. Best wel grappig eigenlijk want uiteindelijk is dit een super lekker recept geworden. Ik wilde voor mijn lunch een grote bak havermout maken met lekkere gezonde toppings. Maar ik had nog maar een klein beetje in de kast staan. In plaats van havermout gebruikte ik chiazaad. Het resultaat was verrassend lekker. Ben je benieuwd… ik ga ‘m met je delen!

Havermout-chiapudding met kokos en blauwe bessen

Ingrediënten

  • 150 ml amandelmelk
  • 3 el havermout
  • 2 el chiazaad
  • Optioneel nog een geprakt banaantje (zo wordt de pudding iets zoeter)
  • Handje blauwe bessen
  • 1 el kokosrasp

Hoe ga je te werk?

1. Doe de amandelmelk in een pannetje en voeg de havermout en het chiazaad toe. Voeg evt het geprakte banaantje toe.

2. Warm dit al roerend op tot aan de kook. Blijf wel goed roeren en speel een beetje met het vuur. Zodra het te hard gaat zet je het vuur laag.

3. Zodra je pudding kookt is deze zo goed als gaar, serveer in een mooi bakje en garneer af met toppings naar keuze. Ik gebruikte blauwe bessen en kokos.

Doordat het chiazaad in aanraking komt met vocht krijg je een beetje een geleiachtige substantie.  Je kunt dit recept ook met koude melk hanteren. Nachtje in de koelkast en klaar is je pudding! 

Geniet ervan!!

Maak je mijn recept,  tag mij @mommystories_nl op Instagram of gebruik #mommystoriesfood 💜

Liefs,

Patricia

Volg je mij al op Facebook, Instagram en Twitter?

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.