Lifestyle Persoonlijk

Hoe blijf je een beetje in shape tijdens het thuis werken?

Vandaag ga ik wat tips met je delen hoe je toch een beetje goed in shape kunt blijven ondanks dat je veel thuis zit. Het is natuurlijk niet niks. Je bent veel thuis, alleen, of met je kinderen #noggrotereuitdaging. De structuur is op dit moment ver te zoeken en dat kan resulteren in luiheid en snaaigedrag. Ook loop je behoorlijk wat lichaamsbeweging mis en voor je het weet zitten er extra kilo’s aan en zit je niet lekker in je vel. Als je hier vrede mee hebt is dat natuurlijk helemaal prima maar als je toch een beetje wilt opletten deel ik hier wat tips. 

Hoe blijf je een beetje in shape tijdens het thuis werken?

Zorg voor een goede ergonomische werkplek

Wat heeft een goede ergonomische werkplek te maken met jouw fitchallenge? Nou een hoop kan ik je vertellen. Zorg dat  je goed kunt zitten zonder een gekke houding aan te hoeven nemen. Heb je geen goede bureaustoel, overleg dan of je misschien een stoel van je werk kunt gebruiken. Werk je op de lange duur in een verkeerde houding, dan krijg je geheid pijn en blessures en zul je zeker niet fijn kunnen bewegen en sporten. Zorg ook voor de juiste accessoires zoals koptelefoon, oortjes laptopstandaard en ergonomische muis.

Probeer een vast beweeg moment in te plannen op een dag

Dit hoeft geen intensieve work-out te zijn maar gewoon een beweeg moment. Even een wandeling buiten, even wat rek en strek oefeningen, even dansen met je kinderen of  natuurlijk gewoon wel een work-out. Het maakt niet zoveel uit als je per dag maar 1x beweegt. Zet dit ook vast in je planning, je gaat je er dan ook beter aan houden. Zodra je dit hebt gedaan zul je merken dat je je hierdoor ook gelijk een stuk beter en nuttig voelt.

Bak gezonde tussendoortjes

Doordat je thuis zit in je veilige omgeving ben je sneller geneigd om te gaan snaaien. Bak in het weekend wat gezonde tussendoortjes en vries deze per portie in. Als je deze doordeweeks ‘s ochtends uit de vriezer haalt heb je voor die dag een gezond tussendoortje en grijp je niet zo snel naar de chips en chocola. Heb je nog bak inspiratie nodig klik even hier of hier.

Blijf gevarieerd en gezond eten

Omdat we veel thuis zitten is het verleidelijk om de supermarkt leeg te kopen met allemaal lekkere dingen. Heb ik ook gedaan in de eerste weken. Natuurlijk mag je genieten in het weekend met lekkere hapjes en drankjes. Maar probeer doordeweeks gewoon je normale eetpatroon aan te houden als je ook zou werken. Blijf veel groenten en fruit eten en drink genoeg water. Slik extra vitamine C in deze tijd. Baat het niet dan schaad het niet. Het is handig om bijvoorbeeld een weekmenu te maken en je hier ook aan te houden. Wij maken dit op zondag en op dinsdag haal ik in mijn eentje alle boodschappen voor de hele week.

Download een sportapp

Natuurlijk is deze voor de hand liggend. Download een app waar je lekker mee kunt bewegen. Je hebt ze tegenwoordig in alle soorten en maten. Yoga, fitness, hardlopen. Voorbeelden zijn : Runkeeper, Daily Yoga, 7 minute workout for Woman.

Plan ook deze momenten in, in de week dat je thuis werkt. Ik heb een tijdje gewoon wat work-outs via Youtube gevolgd. Ik ben geabonneerd op Pamela Reif. Workouts in allerlei vormen. Voor de beginner en de gevorderde sporter. Nu volg ik tegenwoordig ook lesjes via mijn eigen sportschool. Dat voelt vertrouwd en het is ook meteen wat support naar je sportschool toe.

Heb jij nog een goede tip ter aanvulling?

Liefs,

Patricia

Volg je mij al op Facebook, Twitter en Instagram?

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.