Lifestyle Persoonlijk PMS en Hormonen

Lezing over hormonen van Vivian Reijs in Brasserie Park

Twee weken geleden was ik wat aan het rondkijken op de site van Vivian Reijs. Ik zag toevallig dat ze ook lezingen geeft. En heel toevallig vlak bij mij in de buurt. Deze kans mocht ik niet laten lopen. Ik kocht meteen een kaartje en vrijdag 6 maart bezocht ik de lezing in Brasserie Park. Ik ga je er alles over vertellen.

Lezing over hormonen van Vivian Reijs in Brasserie Park

De avond startte om 19 uur. Met een lichte zenuwen liep ik naar de locatie.  Toevallig woon ik tegenover brasserie Park. Bij binnenkomst stond Vivian iedereen op te wachten en heet ze iedereen heel vriendelijk welkom.  Een buffet met koffie en thee stond klaar. Ik zocht een plekje in de zaal en er waren nog genoeg plekjes.

Half acht begon de lezing dus had mooi nog wat tijd om mijn thee te drinken en de zaal eens goed in mij op te nemen. Wat mij opviel is dat de zaal vol met vrouwen zat in hele verschillende leeftijdscategorieën.  Eigenlijk ook wel logisch want hormonale problemen komen bij jong en oud voor.

Om half acht was het zover. Vivian stelde zich voor aan degene die nog niet wist wie ze was. Maar eigenlijk kent iedereen haar wel. Ze praat heel gemakkelijk en ze heeft een fijne stem om naar te luisteren.

Persoonlijk verhaal

Ze begon met haar eigen persoonlijke verhaal. Ze is zelf opgevoed met veel suiker en had vroeger veel meer gewicht als nu. Dat resulteerde in PMS en veel hormonale problemen.  Haar drijfveer is nu om vrouwen met deze klachten te helpen.

Daarna ging ze dieper in op de materie. Heel interessant, aangezien ik natuurlijk al een hoop weet, waren er ook zeker nog dingen die ik niet wist. Bijvoorbeeld dat stress wel een hele grote boosdoener is wat betreft PMS. En dat stress ook gewoon stress is. Wat ze daar mee wil zeggen is dat het maar net is hoe groot jij de dingen maakt en hoe snel jij stress ervaart. Dat maakt voor je hormoonbalans helemaal niets uit.

Ook heb ik weer veel geleerd over supplementen. Welke zijn geschikt voor pms en welke kun je beter niet nemen of maar voor kortere tijd. Het kwam allemaal aan bod. Ik heb heel druk mee geschreven en ga zeker wat andere supplementen aanschaffen.

Gezonde voeding en intermittent fasting

Qua voeding zit ik in de goede richting.  Ik probeer zoveel mogelijk de richtlijnen van Vivian te volgen. Echter mag ik soms van mezelf echt wel eens cheaten.  Ik probeer de 80-20 regel te hanteren voor mezelf.  80% gezond 20% minder gezond. Zo hou ik het voor mezelf het meest lang vol. En zo zijn de genietmomenten ook het meest intens.

Ook wil ik mij gaan verdiepen in intermittent fasting. Om te beginnen met 13 uur niet eten. Dit betekent dat ik om 19 uur in de avond voor het laatst eet, en om 8 uur de volgende ochtend mijn ontbijt.  Dit is ideaal omdat ik dan op mijn werk kan ontbijten. Misschien ga ik de uren opbouwen en steeds later ontbijten.  Even kijken hoe het mij bevalt. Het schijnt een goede detox te zijn voor je hormoonbalans.

Aan het einde van de lezing was er tijd voor vragen en het laten signeren van je boek. Ik had het boek natuurlijk al een tijd geleden gekocht en kon deze kans niet laten lopen voor een handtekening en foto van en met Vivian!

Vivian heeft nu ook een nieuw boek. De cyclusplanner. In deze planner kun je je eigen cyclus onder de loep nemen. Altijd handig om meer inzicht te krijgen in je klachtenpatroon. Ik doe dit nu via een app, maar wie weet schat ik het boek nog aan.

Ben jij ook bewust met je voeding bezig?

Liefs,

Patricia

Volg je mij al op Facebook, Twitter en Instagram?

 

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.