Food Lifestyle PMS en Hormonen Psyche

Een lijstje voedingsmiddelen waar je hormonen blij van worden

Ondertussen weet ik op het gebied van voeding wat ik precies wel en minder vaak kan eten. Ik zeg bij voorkeur minder vaak want iets verbieden werkt bij mij averechts. Ik probeer mij zoveel mogelijk aan de richtlijnen te houden. Ik ga een handig lijstje met je delen van voedingsmiddelen waar je hormonen heel blij van worden. Altijd handig tijdens het boodschappen doen…

Een lijstje voedingsmiddelen waar je hormonen blij van worden….

Voeding met veel omega 3

  • Lijnzaad
  • Chiazaad
  • Zalm
  • Makreel
  • Haring

Voeding met veel eiwitten.

  • Kip (biologisch)
  • Vis
  • Linzen
  • Zeewierachtige producten
  • Quinoa
  • Kikkererwten

Voeding die de bloedsuikerspiegel stabiel houdt.

  • Noten
  • Havermout
  • Bonen
  • Vezelrijke groenten

Gefermenteerde voeding

  • Zuurkool
  • Olijven
  • Augurken
  • Kimchi
  • Yoghurt en kefir

Voeding met genoeg vit. B

  • Biologisch vlees, bij voorkeur rund en kip
  • Schaaldieren
  • (Plantaardige) melk, (geiten)kaas en (bio) eieren

Voeding met veel magnesium

  • Bonen
  • Noten
  • Zaden
  • Bananen
  • Cacao min 72%

Ik probeer veel van deze producten standaard in huis te hebben. Zo heb ik altijd lijnzaad, chiazaad en walnoten in mijn kast staan. Ook bananen en eieren zijn er eigenlijk altijd wel. Mijn gewone kaas heb ik vervangen voor geitenkaas en ik drink alleen nog maar amandelmelk of melk zonder lactose.

Waar ik zelf nog wat winst kan behalen zijn bij de gefermenteerde producten.  Zeewierachtigr eet ik bijna niet en vis mag wat mij betreft ook wel 1 x per week op het menu. Harinkje happen op zaterdag is geen verkeerd idee.

Ik heb een lieve man die met mij meedenkt wat betreft de avondmaaltijd. Hij is kok dus draait zijn hand niet om voor twee maaltijden te koken in de avond. Soms is het misschien wat meer werk om er zo intensief mee bezig te zijn maar ik merk dat het mij helpt om beter in balans te zijn. Ik voel mij fitter en energieker en dat houd mij gemotiveerd om het voorlopig te blijven doen.

Eet jij veel van deze producten?

Liefs,

Patricia

Volg je mij al op Facebook, Twitter en Instagram?

 

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.