Mommy Stories Jaaroverzicht 2017

We zijn beland op de laatste dag van het jaar. En wat was het een bewogen en mooi jaar. Veel hoogtepunten maar ook minder leuke dingen zijn aan bod gekomen. Maar het was zeker een jaar met heel veel liefde. Liefde van mijn man en kinderen. Liefde voor mijn man en kinderen. Liefde voor elkaar en steun wanneer je elkaar nodig hebt. Dat heb ik het afgelopen jaar ook zeker zo ervaren. Mooi om zo aan het einde van het jaar even bij stil te staan.  Het wordt tijd om te starten met het ‘Mommy Stories’ Jaaroverzicht 2017, voordat ik nog sentimenteler word 😆…

We beginnen 2017 heel ontspannen met een vakantie naar Landal.  Wat heb ik genoten. Ik kan mij goed herinneren dat ik helemaal geen last had van mijn PMS. Iets wat toch wel een grote rol speelt in mijn leven. Als je dan zo klachtenvrij kunt genieten van je gezin is het een vakantie om door een ringetje te halen. En we hadden sneeuw. Wat willen we nog meer. Deze vakantie zal ik niet snel vergeten.

In Februari durfde ik eindelijk de stap te zetten om over te gaan van Simplesite naar WordPress. Zooo ontzettend blij dat ik dat gedaan heb. Het logo is niet meer wat je hierboven ziet,  maar mijn blog is al zoveel meer dan dat hij was. Ik ben heel dankbaar voor alle mooie dingen die gebeuren op blog gebied. Wil je meer lezen check dan mijn blogjaaroverzicht.  En wat is Sara nog klein he met haar rode laarsjes. En haar haartjes nog zo kort.

Ook vierden wij de verjaardag van onze grote vent. Hij werd vijf en trakteerde natuurlijk op school. Daarna was het groot feest thuis met vriendjes, taart en veel cadeaus. Nu wordt hij al weer bijna zes. Waar blijft toch die tijd. Het samen spelen was ook iets wat afgelopen jaar vaker voorkwam. Zo lief als ik ze dan ook net even op de foto kan zetten. Dit was zo’n momentje in het bedje van Sara.

Ook maakte ik het afgelopen jaar weer healthy receptjes. Die pannenkoeken ga ik snel weer eens maken maar dan met chocolade, en die burger was ook niet verkeerd. Mmm krijg er spontaan trek van. Swirls en smoothies zijn altijd goed😉.

Ook genoten we van het heerlijke lenteweer. We hebben ook ons balkon opgeknapt en hebben daar veel gezeten afgelopen jaar. Het uitzicht is dan ook niet verkeerd.  Ook het park hebben we veel bezocht met de kindjes. Die foto hierboven van Lars vind ik zo mooi. We zaten gewoon even heerlijk te genieten van het voorjaarszonnetje. Kleine genietmomentjes zijn het mooiste.

We bezochten uiteraard ons favoriete eiland Terschelling. Hoewel we niet op vakantie gingen maar een weekend over naar mijn schoonouders. We zijn afgelopen jaar niet op zomervakantie geweest ook om te besparen. 2018 gaan wij wel weer heerlijk twee weken weg. Het was een heerlijk weekend met uitwaaien op het strand, en natuurlijk de elektrische fietsen die wij hadden gehuurd vanwege de keiharde wind😉.  Ook de boot vonden de kindjes prachtig en banjeren in de duinen.

Selfies mogen ook niet ontbreken. Ik maakte er een aantal wat in 2017. Nog steeds niet mijn favoriete bezigheid. Ik ben nooit tevreden en het is nog steeds buiten mijn comfortzone. Maar ik snap dat jullie mij zo af en toe wel eens willen zien haha. Twee sportselfies en twee outfitposts. Ik zal meer van mezelf laten zien in 2018, beloofd!!!

We hebben ook aardig wat uitstapjes gemaakt. Zo gingen we naar Madurodam en de Ikea bezochten wij ook een aantal keer. De kinderen vinden het overigens geen straf daar. Wij shoppen toch iets relaxter zonder onze druktemakertjes haha… zeker in de Ikea.

De foto linksboven doet mijn hartje sneller slaan. Dit was zo lief van Pascal. Ik kreeg een prachtige ring met betekenis van onvoorwaardelijke liefde. De tranen stonden in mijn ogen. Nog steeds elke dag blij met mijn ring en met mijn man natuurlijk. Ook probeerde ik mij iets meer in fotografie te verdiepen en mijn foto’s de verbeteren voor mijn blog en Instagram. Tevens een goal voor 2018! Ook begon ik in 2017 met mindering van suikerinname en startte ik met mijn Personal low Sugar challenge. Ik probeer het nog steeds vol te houden maar af en toe heb ik gewoon behoefte aan zoet en val ik weer door de mand. Ik ga vanaf Januari weer beter op mijn voeding letten. Het is gewoon heel lastig in de Decembermaand.

Ook werd mijn meisje alweer drie jaar! Nogmaals het gaat veel te snel. De tijd dat ze een flesje dronk in mijn armen lijkt nog zo dichtbij. Nu is ze alweer zo groot. Ik vind het ook wel fijn dat ze ouder en dus ook wat zelfstandiger worden.

En dan de mooiste tijd van het jaar. Kerst was heel fijn met familie, vrienden en natuurlijk mijn mooie gezin om mij heen. We hebben genoten van lekker drinken en eten met elkaar. Meer kan ik mij op zo’n moment niet wensen. Vandaag is de laatste dag van het jaar aangebroken, we gaan dit jaar 2017 rustig uit, lekker met z’n viertjes, een fles bubbels en lekker veel zelfgebakken oliebollen.

Voor al mijn trouwe lezers en volgers, ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en een prachtig, gezond, gelukkig, productief, en liefdevol 2018!!!!

Liefs,

Patricia

1. Cynthia says:

Jij ook een fijne jaarwisseling gewenst! Mooi overzicht met al net zulke mooie foto’s! 💗

2. Roelina says:

Voor jou hetzelfde. Wat een prachtig overzicht met dito foto’s!