Food Lifestyle PMS en Hormonen Psyche

Healthy bananenbrood met blauwe bessen en walnoten

Ik ben aan het bakken geslagen en ik vind het een partij leuk. Je kunt de aankomende tijd dus behoorlijk wat baksels voorbij zien komen. Afgelopen weekend heb ik een heerlijk gezond bananenbrood gebakken. Om het geheel af te maken voegde ik nog wat blauwe bessen, kokos en walnoten toe. Het brood is heel voedzaam en zit boordevol goede gezonde vetten en vezels. Ideaal als ontbijt of tussendoor op je werk.

Healthy bananenbrood met blauwe bessen en walnoten

Ingrediënten

  • 180 gr speltbloem
  • 3 (BIO) eieren
  • 1/2 zakje bakpoeder
  • 2 grote rijpe bananen
  • Snuf kaneel
  • 2 el kokosrasp
  • Handje walnoten
  • Handje blauwe bessen (vers of diepvries)

Materialen

  • Cakevorm
  • Blender en/of  keukenmachine

Hoe ga je te werk

1. Verwarm de over voor op 180c.

2. Doe de bananen met de eieren en kaneel in de blender. Mix tot een egaal beslag.

3. Giet het beslag over in een mengkom. Schep de speltbloem en het bakpoeder door het beslag en vouw het er als het ware rustig doorheen tot er een mooi egaal mengsel ontstaat zonder klontjes.

4. Breek de walnoten in kleine stukjes. Dit kan in de keukenmachine, of leg de walnoten in een schone doek en plet ze met de onderkant van een pan. Old fashion maar werkt nog steeds.

5. Rol de blauwe bessen door de speltbloem. Dit doe je om te voorkomen dat de bessen naar de bodem van je bakvorm zakken in het beslag.  Zo blijven ze mooi verdeeld door je brood.

6. Voeg de walnoten en de kokos bij je beslag en roer nog even goed door.

7. Bekleed je cakevorm met bakpapier.  Stort de helft van je beslag in de cakevorm. Verdeel de helft van de blauwe bessen en druk een beetje in je beslag. Daarna stort je de tweede helft van je beslag en daarover heen de andere helft van de blauwe bessen.  Wederom druk je de blauwe bessen een beetje in je beslag.

8. Bak het bananenbrood ongeveer 50 minuten in de oven. Check tussendoor of het niet te snel gaat. Controleer na de tijd of het bananenbrood gaar is. Dit doe je door met een satéprikker in het brood te prikken. Is de prikker schoon dan is je brood gaar en kun je het laten afkoelen. Snijd er mooie plakken van en vries de plakjes in. Je kunt makkelijk een gezond tussendoortje meenemen naar je werk.

Geniet ervan!

Ga jij dit recept maken? Tag mij dan op instagram @mommystories_nl of gebruik #mommystoriesfood.

Liefs,

Patricia

Volg je mij al op Facebook, Twitter en Instagram?

 

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.